IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

29 January 2011

GUARDIAN vs WATSONS



ni aku nak bagitahu, tadi pergi keluar ,beli keperluan dapur yang sedikit luak bilaa badan yang gemuk ni, asyik berselera saja nak makan, sampaikan plastik pun nampak cam piza. *sigh. xlupa keperluan penjagaan diri. kemana arah stereng kereta viva kalau xke WATSONS.


kenapa aku lebih memlih itu dari GUARDIAN. sedikit terdetik kat hati ni, nak bandingkan harga kedua-dua kedai ni, yang bilaa aku masuk, aku buat macam kedai bapak aku sendiri. pusing 6,7kali,, rasa xsuka, aku berambus tanpa beli apa2.

maaflah, ini semuanya sebab aku MUNIRA SAJUTI sangat la menitik beratkan hak aku sebagai seorang pengguna. ingat lagi pesan abah tercinta ENCIK SAJUTI, ; watsons is cheaper than guardian. macam mana abah aku tahu pun aku xtahu, setahu aku, jarang beliau memasuki kedai2 macam ni.

so, aku pun dengan berbekalkan 70MYR kat dalam wallet aku yang macam lelaki tu, aku masuk dan capai je ape yang aku suka. adik aku punn, bajet2 nak maskulin, pakai perfume bagai. nasib baik kau da 17tahun. da pening akak tu ikut kami, ni yang kami dapat ;

SGMperfume,hansplast,olayy,SGloosepowder,SGperfume

dah dapat tu semua, bajet untuk beli barang dapur dah lariiiiii ! fine, aku pergi cucuk lagi perut mesin ATM, dan setrusnya memecut ke speedmart99, tapi teberhenti roda kereta ni kat GUARDIAN. bhaha aku dengan selamba mencium setiap pelusuk kedai tu.

da aku puas, aku keluar dan pada masa yang sama, semua pekerja kat situ bergaduh menghalau kera. perlu ke buat semua tu bilaa customers masih dalam kedai awak ! saya sangat sensitif benda2 ni semua. maaf. saya seorang pengguna yang cerewet !

makanya, dapat aku buat conclusion disini, perbezaan harga sangat ketara ! betul kata ENCIK SAJUTI ; watsons is CHEAPER than guardian. barang yang aku beli kat atas tu yang aku surveyy kat guardian, mari aku tunjukkan harga nyaa ; 

Watsons/Guardian;

SG MEN FANTASIA = rm16.80/rm19.90
HANSPLAST PLASTIC = RM1.53/rm2.++
SG YOURS TRULY = rm17.01/rm18.++
SG LOOSE POWDER = rm24.21/rm24.21
OLAY = rm7.99/rm9.90


 p/s ; agak2 aku kena saman 6juta ke bilaa aku wat perbandingan dorang ni? uhh -.-"