IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

21 March 2011

hadiah orang kahwin terpelik di abad ini.



| entri yansepatotnye di publish semalam |



semalam ahad. hari berlangsung nya hari bersejarah dalam hidup aku. alhamdulillah, hari yang aku nanti nantikan, berlangsung juga akhirnya. syukur :")  semalam sungguh bermakna bagi aku. masakan tidak, hari yang membawa beribu erti.



tepat pukul12, aku sudah bersiap sedia,, saje aku siap awal, untuk tidak menyerabutkan pikiran mak pak aku yang best dating kat dapur. bila dah sume pun siap, kami mula menuju ke rumah yang sepatotnye. memandangkan tentatif arini, ade 3 rumah kenduri kawen



haa, korang dah cukup yakin lettew yang aku kawen. HAHA tak bleh blahh. tak tak straight to the point. semalam aku pakai lawa taw. ayu, manis, anggun, bergaya,, ahh dem gle ko MUNIRA. haha dah2,, aku nak cerita yang aku pergi 3kenduri semalam.



fine, takde sape nak dengar cerita aku. tapi aku nak cerita jugak. HAHA cam biasa, dah balik tu mestilah dapat buah tangan/ cenderahati/ hadiah. kan kan? so, rumah orang kawen yang pertama aku dapat. biase2 je. yang pastik2 punye tu ;




walaupun 3kenduri kawen, aku tetap nak bantai makan kat rumah first tu. lauk sedap,, kat hujung khemah, bapak aku dah geleng2 pale. aku tahu, die mesti nyesal ajak aku p umah orang kawen. dasar anak mentekedarah !


bila dah sampai kat rumah kedua, makkk ! meriahnye. lagi macam2 makanan. dem, nyesal aku makan banyak2 tadi. no wayy, aku bantai jugak ape yang ada. aku rembat laksa ngan jus tembikai. gila heaven. gila gila ! tengok gaye grand jugak, nahh hadiah dari tuan rumahnye ;



ku pikir popcorn. aku dah kemain excited. dalam keta lagi aku dah bukak. okayy, epal dan tupperware sahaja. impian ku hancur berkecai. dah, aku nak ringkaskan. trus p umah ketiga ;




tanye lagi tu ape menda. sabun laa ! sabun buku. nahh, aku rase dorang betol2 mengamalkan konsep 


tangan yang memberi lebih wangi


nahh kau, memang wangi ponggg ! okayy first time. pengalaman yang tak boleh aku lupekan. kelainan sangat2. tak cukup dengan hadiah yang pelik, flow kenduri tu pun aku dapat tengok beza yang ketara.



mereka mengadakan satu list untuk pemberi hadiah. maknenye, sebelum nak bagi hadiah, kena bagi nama. bia senang DJ nak sebut nama orang yang nak bagi hadiah kat pengantin. lagi, yang bagi hadiah tu, berpeluang tangkap gambo ngan pengantin ! 



lepas dari kenduri, mereka tak dibenarkan untuk bagi hadiah kepada pengantin. tu kate DJ nye laa. yang aku ingat ni yang DJ tu cakap ;



maklumen kepede yang ingin memberi hadieh, sile beratur. siape yang tak memberi hadieh, memang rugi. esok tak boleh bagi dah, malam pun tak boleh bagi dah. 




*bace dengan nada yang betol. kat situ boleh tahu, aku p kenduri kat ceruk mana. dari keluarga keturunan ape. 



okayy sekian :)