IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

01 March 2011

i'm proud to be javanese


technician ; eyh, nama ko sape?

aku ; munira. *aku sengih2 comel.

technician ; (wat muke tebek. cam pelik)

aku ; nape encik? *muke serius gila vavi.

technician ; macam nama jawa jeeeeeeeee *gelak orang tua.

aku ; heh? saya memang orang jawa pun ! 

fariz ; laaaa , orang jawa rupenye. *gelak kuajo.

aku ; (apehal mamat ni tetibe bersuara?) heyy ko ni. memang laa !


-----------------------------------------------------------------------------

hye BROss, SISss ;)


korang nampak tak conservation kat atas tu tadi. haaa, nahh. baru hari ni aku tahu yang nama aku ni nama jawa. nyahhhhhhhh, aku ni hidup da 20 tahun kott. aku baru tahu. sumpah pfft gilakkkk kann, kann? HAHA sudah2. sekarang, aku berbangga jadi orang jawa. ape dehal.


bukan susah memegang nama orang jawa punn. tak perlu laa nak blaja pandai2 sampai ke LONDON, cukup la dengan nama bapak kite. emm tak tak. sekarang sebenarnye aku nak bagi tahu ketidakpuasan hati aku. HAHA, bukan men ramai le orang nama MUNIRA, MUNIRAH ***munira, munira***,,


yeke nama jawa? HAHA *aku memang nak gelak sampai lebam sini. sooo, aku rase nama aku ni dikatakan nama jawa adalah disebabkan kerana nama bapak aku yang jawa. ya, bapak aku. SAJUTI. kan terang2 jawa tu. eyh, aku pun terbabit. nahhhh, masuk dalam blog nia,. ABAH.


kikiki. okayy laa. sebenarnye aku tak nak pun menerbitkan entri ni. hanya lah kerana dah banyak orang wat entri pasal nama. aku tahu, ada orang yang bisik2 kat belakang tu,


orang wat entri cerita pasal nama, 
kau pun nakkk !


aku tak nak pun sebenarnye. ish, tapi disebabkan ni, ni benda yang bersejarah jadi kat aku, HARI INI, makanya, aku nak sematkan dalam blog aku yang xseberapa ni,, nahhh, cukup tak alasan aku? kikiki. okayy sayangss, lets begin,,


pernah ada cubaan memanggil aku dengan nama IRA dibuat dalam sepanjang hayat umor hidup aku. ewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ! heyy, muke aku cenggini, yang kasaq tak bertempat ni, nak panggil aku IRA.? aku dengan malu2, jawablaa ; tak pe la, panggil MUNIRA je k :)


pastu masuk era sekolah rendah. masing-masing nak bagi aku nama. entah apa-apa. tomato, cili bulat, badak berendam, ape lagi? faktor kekeliruan nama panggilan berlaku
 -----> terlalu comel , gemuk dan banyak cakap. hek'ele.




seterusnya masuk zaman sekolah menengah. biasa-biasa saja. tapi ada yang dah tahu nama aku nia (nama gelaran aku yang dipanggil dalam kalangan ahli keluarga) pun nak panggil aku guna nama tu. aku janggal sikit. sebab cam gedik2 je nama tu kalo depan kawan2.


makanya, aku pun melupuskan sikit-sikit. dengan cara, aku wat tak layan. HAHA. macam aku wat kat orang yang cuba nak panggila ku IRA bagai. okayy lantak kan awakss, saya tak nak layann. cakap le sensorang ye. kikiki.


masuk plak IPT,, nahhh, dua orang nama MUNIRA dalam satu kelass !! aku tak dapat terima kenyataan ni. tak pernah jadi dalam seumur hidup aku yang orang sama nama dengan aku. TAK PERNAHHH ! sampai kan aku ade suruh dia pindah kelass. tak tahu la plakk die dengar ke takk. HAHA


dan mereka dak2 kelas aku pun amek keputusan untuk menggelarkan aku "MUNA",, dan "MUNI" untuk minah lagi sorang. alasan yang cukup mudah ;  budak tu comel kecik jaa. aku? pandai2 tafsir. HAHA


dan kemudiannya aku join satu group ni

SAHABAT BLOGGER. jap. menda ni jadi bilaa aku letakkan nama kat blog aku, sebagai MUNIRAKSASA. bilaa aku blogwalking (jalan-jalan usha blog orang), nak comment mana-mana entri ka, nama ni akan keluar. taraaa ! asal aku letak RAKSASA kat belakang?


sebab aku tak tahu nak letak apa daaaa ! serius !


dan yang waktu tu, hanya sorang je yang tahu, pemilik sebenar orang yang bernama MUNIRAKSASA. nahhh,. sampai sekarang melekat nama tu. jap, aku ingat dalam alam maya jela dia nak panggil aku gitu,, tup tup, kat luar punnnnnnnnnnnnn. pfft. serabut.


okayy laa. malas aku nak cerita banyak. nak bagi tahu tu je. okayy bye.


p/s ; sikit pun aku tak meniru mana-mana pihak. 
kalau rasa aku ada amek nama korang,, 
mari, bagi tahu aku. mari-mari. 
bagi aku nama lain yang sesuai :)