IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

28 April 2011

tips menggemukkan badan :")

heyy korang,, selalu tengok tips untuk menguruskan badan je kan? bosan kann? gua bosan,, serius,, tips2 kuruskan badan tu sume bohong je,, gua penah cube,, gua bengang doe,, hakhak ! *emosi,, memang laa, ce lu tengok,, gua bagi contoh la tips kurus tu,,



  • jangan makan waktu malam [ favourite gua plak ]
  • jangan minum air berselang seli kan ngan makanan [ gile ?! gua suke cekik2 waktu makan doe ! ]



gile gile ! gua tak tahan ngan tips camtu weyy,, bukannya ape,, gua rase cam tak kena ngan jiwe gua beb,, okayy, tak cukup jelas gua agakk,, rase-rasenya,,  kalo gua gitaw korang sume pasal tips menggemukkan badan, mesti korang lebih jelas boleh nampak apa yang gua nak sampaikan ,, sebelum gua teruskan,, gua saje nak bagitahu,, yang tadi gua makan DOUBLE BIG MAC,, ape ke nama nye tuu,, tapi  yang gua ingat,, ade MAC2 blakang die,, harge takleh nak mahal lagi,, sekali RM16.+++ ! naseb bos gua belanjaa,, hakhak !


okayy, pasal belanja2 ni nanti, gua nak cite next entri,, sekarang gua nak list dan SHARE kat korang,, tips menggemukkan badan,, dalam kurungan, gua sertakan tips kuruskan badan,, bagus tak entri gua kali ni? okayy, hambek ni ;



  1. makan dengan kuantiti yang banyak2 sampai perut ada tayar spare  [ makan dengan kuantiti yang sedikit, tetapi kerap ]
  2. buat2 ngantok lepas makan pastu tido la beb !  [ jalan 44 kali lepas makan, elakkan tido ]
  3. selalulah makan makanan ringan,, macam gua, gua makan mekdi, kepci, pijja,  [ elakkan makan, makanan ringan ]
  4. minum air bergelen2 lepas makan tu,, tadi kate haus,, minum2, [ amalkan minum 3jam selepas makan ]
  5. makan ape yang korang tengok,, wow ! sedap bhaii,, [ ambil diet yang seimbang, kurangkan mengambil makanan berlemak ]
  6. korang makan nasik banyak2, sampai boleh jadi bukit,, pastu cam biasa, kat sebelah korang tu, jangan lupe serta kan ABC, ke, CENDOL ke,, pehh sedap woyy ! [ kurangkan mengambil nasi, dan minum minuman berais ]
  7. jangan biarkan masa lapang korang terluang, TANPA MEMAKAN APA2,, korang korek je mane2 tempat,, asalkan ade makanan, ngapp ! [ gunakan masa terluang dengan membuat senaman ringan ]


BYE



*soalan cepumas untuk korang,, CE TEKA, BILA GUA NAK KURUS CAM LIANA JASMAY?*