IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

16 May 2011

kursus asas keusahawanan siswa. KAKS for short ;D


9th MAY - 14th MAY 2011

DORANI BAYU RESORT, SUNGAI HAJI DORANI.


 

tengok title dah taw kemana gua pegi seminggu lepas, yang dalam masa seminggu tu jugak laa, gua tak online.,, pertama kali dalam hidup , gua tak online seminggu, sejak dah memiliki bodben dan laptop di tangan, setahun yang lepas. kemain taw,,, gua gigih, gua tahan nafsu gua, semata2 sebab kursus yang gua sendiri tak sangka dijemput., HAHA okayy nak pendek kan cite trus. ke bawah, ke bawah ! gambo gua cilok dari SINI haa.


ni housemates gua. kecik comel je dorang XD

pehhh. hensem gak dak poli gua. KADANGKADANG jela.


kursus ni berlangsung for one week. okayy, jujur gua cakap, gua tak penah nak join kursus2 camni, *tak penah berkesempatan, sebenarnye ^^ dan alhamdulillah, gua rase seminggu tu ialah seminggu paling best dalam hidup gua,, selain dapat bilik yang di apit dengan bilik jejaka2 hangat malaya, gua rase seronok, sebab peserta2 dan urusetia semuanya cool beb. dah la cool, hensem2 plak tu. ehem2. HAHAHA *gatai kau ni, MUNIRA SAJUTI !



hensem nye gua. HAHA


sebenarnye takde benda lain gua nak cerita, selain dari pengalaman pertama gua bekerja di stesen minyak ! beb, rm10 for 3hours. cam bodo je gua rase. tapi alhamdulillah la,, dari situ, gua dapat menghargai duit gua, sampaikan gua beli air kosong, 30sen tu, balance ais tu, gua rase berat ati je nak buang. ni serius gua cakap, sampai sekarang, gua nyesal buang ais tu *over.



snap gambo pun nak senget. tak paham aku. HAHA


nak cerita pasal pengalaman, banyak yang gua dapat dari kursus ni. banyak sangat2. dan dah tentu nye kursus ni nak menyunting semangat kami2 untuk jadi usahawan,, er, peserta tak ramai, yang menyebabkan kami boleh senang dan cepat rapat. bagi gua laa, bagi peserta2 lain tu, gua tak taw plak. HAHA,, dalam 45 orang tu, gua rase, semua gua tegur,, kalo rapat tu, mungkin 80% jela. jap, gua cube list kan nama2 korang ea :



gurls : munirah, reen, bobo, tina, kapten, nisa, fairus, shu, fafa, anis, ain, zati, idayu, er er, ade lagi 2orang yang gua tak ingat. tapi gua cam muke. serius tak tipu ni -.-


boys : bos, rafiq, azhar, shuk, akmal, adli, zaid, zaki, azhari, sam, daus, hariff, ariff, caom, firdaus, ayoi, am, mina, acap, khir,,, ade lagi kott yang gua tak ingat ! ish, camne leh jadi camni ni. adehh 






dorang2 ni sume dari PSAS, ( politeknik sultan azlan shah, tanjung malim ), PUO, ( politeknik ungku omar, ipoh ) dan poli gua sendiri. tak semua ada basic perdagangan, gua sendiri amek course civil enginnering,, ada yang amek electrical enginnering , mekatronik, air cond,, eyh PENYAMANAN UDARA LAA ! hehe, okayy, gua tak tahan nak gelak,, pengalaman KAKS ! best gilak !



err, tu jela yang gua nak story kali ni. gua nak cakap la kat korang2 yang p KAKS ni,, gua harap kite keep in touch, gua harap korang ingat gua,, hehe sebab insyaALLAH, gua akan ingat korang. dont worry. kalo ade kursus ape2 lagi, jangan lupe invite gua. kalo nak kawen pun jemput ye, bagi yang dah BERTUNANG tu,, hehe ingat tu ! gua sayang korang.


OKAYYBYE



p/s : nak kiss tak? muah2. HAHA
p/ss : ape beza peniaga dan usahawan ye, kawan2?
p/sss : cube teka, siapa yang jumpe bobo? HAHAHAHA