IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

31 May 2011

BENDI GORENG TELUR bye Chef Munigha

bosan tak blog gua? sikit2 cite pasal makanan. rase nak sepak je kann? eyh, sukati gua laa, blog gua. hakhak ! okayy kenkorang,, PEREMPUAN especially,, frankly speaking, gua suke tengok pompuan pandai masak, MUNIRA ko lesbo ke? dan suke kongsi pasal masakan yang die masak tu. petang tadi, gua p blog mak HANIS ZALIKHA,, pehh, banyak gilak resepi. tak, gua sebenarnye dah lame stalk blog mak HZ, kesah nye sebab gua boring waktu praktikal dulu, blog mak HZ la yang gua lepak . pembawakan sampai sekarang =,=



kan best kalo sume blogger gurl selalu up entri pasal masakan. pastu gua follow lu, lu follow gua. boleh share2 pasal resepi, tips memasak. end up, dua2 dapat ilmu masakan. even gua masak benda yang sama ngan lu, tapi maybe cara penyediaan, cara masak kita lain2 kann? even bahan2 yang digunakan sama, tapi kuantiti dan kualiti bahan2 tu yang gua guna lain ngan lu guna kan? unless, ye,, UNLESS KORANG COPY PASTE. pastu at the end of ur entry tu ada la tulis,



CREDIT TO : blablabla~



yang takleh blah, siap backlink. style2,! hakhak ! okayy gua tak penah buat lagi. eyh gua tanak cite panjang sebenarnye,, gua nak cite laa yang petang tadik gua makan nasik. dah 2minggu gua tak makan nasik, baru petang tadi gua makan. tapi tak kurus2 pun. kahkahkah. pastu gua tetibe teRAJIN plak, masuk dapur, dan masak. cayalah lu MUNIRA. okayy sendiri masak, sendiri bongkak, sendiri puji sedap, untuk sendiri punya tekak. kehkehkeh. arini gua masak benda simple je weyh,,



--------------BENDI GORENG TELUR------------
* bunyik bunga api *


bendi sekarang dah pandai goreng telur, tahu? okayy xkelakar, MUNIRA. look, kali ni gua ada sertakan ngan gambar. yeah, gua memasak sambil pegang fon. canggih kan? yela, kenkorang boleh plak nak mintak bukti bagai,, nak gak gambo,, nahh, setiap step gua letak gambo,, kenkorang jangan nak kate gua bajet plak,, sepak ( guna kaki ) lelaju kenkorang kang. gua hanya memenuhkan permintaan kenkorang,,, gua kan baik *tangan didada, mata ke atas*



BAHAN TUMISAN

>> 2biji bawang merah,
>> 1ulas bawang putih,
>> 1/2 biji cili merah, 

BAHAN UTAMA : 

>> 6 @ 7 batang bendi,
(dipotong2 dulu haa )
>> 1biji telur



memula, blend bahan tumisan tu,, campur sikit ngan air,, then tumis laa,
agak2 dah naik bau bahan tumisan tuu, boleh laa masukkan bendi tadi.
kendian, pecahkan telur, guna tangan punn boleyy :) pastu kacau2 bagi telur tu melekat kat bendi
siap dah punn. senang.



OKAYYBYE