IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

03 May 2011

usaha selagi mampu, derr !

lately,, sume orang masing2 membandingkan kehebatan diri kann? ahh, tak kira la dalam ape punn,, pelajaran ke,, blogging ke,, tapi gua tengok, pehh, masing2 nak berlagak,, nak tunjuk hero/otai bila dah archieve ape yang die nakkan,, kalo berlagak je takpe beb,,, ni siap pakejnye ;


  • kedekut nak share tips/ilmu
  • merendah rendah kan orang lain
  • membanding2 kan diri die ngan orang lain


banyakkkkkkkk lagi sebenonye,, tapi ni je yang gua mampu listkan,, memandangkan gua online sekali banyak laman sosial,, hakhak ! okayy gua sebenarnye taknak cite banyak,, tapi gua tetap nak bebel sampai lebam,, berkenaan ngan gua punya post title *takde kena mengena sebenarnye.,, gua rase, korang patot tahu la kan, setiap manusia/orang dijadikan dengan kelebihan/keistimewaan mereka sendiri,,



er er,, paham takk? sebenarnye, gua nak habaq laa, bidang lain2,, kejayaan/kebanggaan kite pun lain2. pastu kena la ingat,, bukan kite sorang je ade something yang hendak di bangga kann,, sebab bukan kite sorang je ade kejayaan tu,, tahu? kena plak muke kite buruk, hodoh,, pastu perangai kat point2 atas tu, sume kite ade,, tak ke orang pangkah kite juta2 kali? memang,, kalo kena kat gua,, gua lempang je sampai lunyai,, HAHA



entri ni gua taip bukan sebab gua nak balas dendam ke ape,, memang takde niat pape pun weyy, cumenya gua terpikir waktu angkat kain kat jemuran tadi *anak yang baik gua ni kann? ,, tiap2 hari,, mak gua akan meluahkan yang kegembiraan beliau kalau kain2 kat jemuran sume kering,, bila tadi, gua yang jemur baju dan gua angkat waktu petang, baru gua tahu, kenapa mak gua happy sangat kalau kain2 jemuran tu kering,,


senang cite, kalo ;


  • chef ; kejayaan/kegembiraanya bila die dapat cipta resepi baru yang unik, yang orang lain akan terkial2 nak carik bahan yang pelik2,,
  • polis ; kejayaan/kegembiraannya bila dapat berkas penjenayah2 yang selalu main cak2 ngan dorang
  • blogger ; kejayaan/kegembiraannya bila dapat UV banyakk,, so BE naik,, pastu boleh shopping2,, ye, mata duitan sungguh. 
  • penagih dadah ; kejayaan/kegembiraan bila dah dapat berhijrah dari ice ke shabu,,
  • budak 5 tahun ; kejayaan/kegembiraan bila dapat tengok cite 18SX ngan abang or kakak dorang


dan bla bla bla ~  bagi gua sendiri plakk, kejayaan gua bila dapat pengaruh orang jadi gemuk sedangkan gua berusaha nak kurus,, hakhak ! okayy, sape bace entri gua ni sampai habes? sila tuntut kat gua kenny rogers nanti,, tiket wayang sekali yew,, okayy gua baik hati, nak belanja boling sekali,, hakhak ! eyh, gua baik hati gile lagi,, mintak jela ape yang korang nak,, gua bagi punyewwww ! HAHA



OKAYYBYE


* lawa plak ble gua buat rainbow kat okayybye tu. hakhak ! *



kalau suke, like la :)