IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

09 June 2011

perkara yang terjadi sekiranya terlupa memakai spect bagi seorang pemakai spect



  •  jadi sombong yang amat . secara tetibe. bila dah takde spect, memang jangan harap la mata nak selalu pandang kiri kanan kan. banyak fokus kat jalan yang betol2 nak dituju. silap hari bulan, orang besar gajah pun boleh dilanggar taw, senah. peduli? " KITA LUPE PAKAI SPECT LAA, MAAF LAA " "MAAF TAHI KUCING !! ini dialog abang nora elena. gua harus gtaw haa, nanti ade yg kate gua tak jaga budi bahasa.

  • mood menggatal , takde. hilang terus. jadi baik tetibe. alhamdulillah, tak buat dose melalui mata seharian. hilang mood nak usha2 mamat,, walaupun yang lalu sebelah tu ialah, SETH TAN. "NIA, AARON AZIZ, AARON AZIZ" " HAA? MANE MANE? " " OKAYY DAH LEPAS."

  • jadi pendiam habes. bila jadi penumpang kereta, walaupun si driver memecut sampai 130km/h, yang dulu nye bebel2 sepanjang jalan , bila tidak berSPECT, ikutkan jela. sangat redha menerima keadaan. pastu bila orang ajak bersembang pasal sape2 kat sekeliling pun, jadi tak minat. " AKU BUKAN NAMPAK PUN SIAPA / APA YANG KO CITE TU. BETTER AKU DIAM

  • mudah mengantok. kalau berSPECT mata kann, lebih bertanggungjawab rasenye. bila dalam kereta tu, even perjalanan ambik masa dekat 2jam, mata rase " WHOAA ,, SEGARNYE RASE " ni bila dah tak berkaca mata, perjalanan yang xsampai sejam pun, peratusan untuk melelapkan mata tu, sungguh " WHOAA, MATE DAH SIPI2 NAK PEJAM NI ----- kroohhh " okayybye.



*flawless gila muke gua. ini gambo tipu ni. jahatnye. astaghfirullah al azim*



    • komitmen berkurangan. tahukah anda, orang berkaca mata ini seorang yang berkomitmen? tahu? okayy tipu. certain orang je. plus, bukan komitmen in everything laa,, tapi komitmen waktu menjaga dan memakai spect je. SEMATA-MATA. bila spect takde, jadi kurang laa komitmen tu. yep, tetibe kurang komitmen. bila camtu, bermalas-malasan le jawabnye. 

    • kepala pening, boleh tido lelama. bila dah jadi kes seperti di atas, dan diketahui oleh orang sekeliling anda, YANG JUGA BERKACA MATA,, makanya, tiada bantahan untuk mereka memarahi bila nak bagi alasan " PENING NYE KEPALA. ARGHHH " feedback yang diterima sungguh memuaskan hati yaa : " DAH2 PEGI REHAT,, BILA SEHARIAN TAK PAKAI SPECT, MEMANG CAMTU " yess ! 

    • ada idea untuk buat entri . obviously, benda2 yang gua cerita di atas adalah berkenaan dengan gua,, okayy semalam seharian gua tak berspect,, sume2 ni laa jadi kat gua. yela pun, gua tido kul4, kena bangun kul5,, mane nye otak tak senget. kann? emm, mula2, pagi tu, boleh la gelak  ngan adik sebab tertinggal spect. bila dah sampai petang, gua jadi tingtong. tu je nak cite. 




     eyh, ade gak yang sudi bace sampai habes.? tens awakss :)



    OKAYYBYE
    *sebelum gua pakai spect pun dah ramai kate gua sombong. suke suki je. lempang kang*

    p/s : takyah gitaw gua yang TANGGUNGJAWAB dan KOMITMEN tu adalah benda yang sama. gua tahu dah .