IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

12 June 2011

sanggup bayar sarapan yang berharga sehingga RM16.70 ?!

ni sambung cerita kes tak pakai spect aritu. ada gak cadangan suh gua pakai contact lens. maaf, bukan nak membantah, tapi gua selalu akan buat research yang lame, sebelum doing something yang berkaitan ngan masa depan gua. mata itu masa depan gua weyh. mahal ni anugerah ni. hikhik, btw tens atas cadangan/nasihat haa. okay hari yang gua tak pakai spect tu, gua jejak ke PPUM,, tahu PPUM di mana? untuk apekah gua ke sana? ohh gua hanya menemani mak gua yang mengambil darah. kire cam wat follow up la . saje nak bagitahu ni, perjalanan ke PPUM takes 2hours. pastu amek darah nye? 10minit. lalalala~ cam vangang.



dalam masa 10minit mak gua amek darah tu, means jumpe doktor, gua ngan adik gua bertapak ke foodcourt. ohh ye, kejadian berlaku pada 8.20am. makanan kat foodcourt tu boleh tahan, tu sebab gua suke makan kat situ. *gaye cam dah selalu lepak PPUM je ;p ohh ye, lupe nak bagitahu, kat PPUM ada banyak foodcourt. rasenye lebih 10. tapi foodcourt yang gua cakap sedap ni berada di tingkat1, menara ape tah. sedap memang sedap. jumlah duit yang kua pun satu hal jugak SEDAP nye. di sebab kan gua terlupa meminta akak gua kad BESTA ( kad ni, kalo ade, harga makanan rm4, boleh jadi rm3 je. untuk staff sahaja ) dengan begitu mudahnye duit sebanyak RM16.70 mengalir keluar dari dompet gua.



gua macam kena santau plak rasenye aritu. yelaa punn, senang2 boleh kua kan duit hanya untuk makan SARAPAN. arghhh pfft. ye kawan2 ye, RM16.70 untuk breakfast ye kawan2 ye. seumur hidup gua, paling mahal gua penah makan, MCD laa. tu pun orang belanja, so xdela rase ralat sangat. duit orang yang keluar. hakhak. tapi ni, duit gua,, beb, duit gua.! tak perlu kot ko ulang banyak2 kali MUNIRA oyy -,- untuk 2 orang la tapi. DUA ORANG PUN,, kalo rm16.70 dibahagi dua, berapa? rm8.35 sen kann? hadoyyy. ni kalo ade kad BESTA akak gua ni. rasenye tak sampai rm10 kott. entah laa. menyesal ke, tak ke,, gua rase belah bagi ngan perasaan gua sendiri. kang kalo menyesal, i'm paid for FOOD. <-- betol ke grammar aku ni :P



yang tak tahu, bia gua gtaw, tu roti telur, omelete, ngan sausage + bean sauce. air, milo ais.



nampak, nampak? dua set. and lagi yang gua tak puas hatinya, elok gua ngan adik gua bayar, dan duduk for a few minutes, datang kakak gua. dan beliau beli laa makanan ngan mak gua. same set haa. SAMA SET, SET YANG SAMA, SETH TAN. SAMA SET. SAMAAAAAA,,, dan cuma membayar rm10.++,, watdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ! okayy xbaik mencarut. pastu selamber la akak gua tanya, " korang punya plak bape ringgit? " adik gua sengih2 dan jawab, " RM16.70 " pastu akak gua tanya laa, milo tu bape harganya. guess berapa? rm2 okayy. gelas tu kecik je weyh. hadoyy lagi. pastu akak gua hulur kad BESTA beliau, " cube korang p beli milo yang same, ngan kad ni " okayy, teka lagi, bape harganya? hanya RM1.20 weyhhhhhhh..! hohoyyy, sabor jela. sabor jela. sabor jela.



nak bagitahu tu je. lepas sikit bebanan kat pale otak ni dah.  fuhhh




OKAYYBYE