IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

24 January 2012

kids talk 2.

sambung cerita yang berkurun lama,, HAHA aku lupa nak sambung weh. 
lantak le ade nak bace ke idak, aku sambung jugek :P






tak payah nak fokus sangat siapa budak B, C, D. aku pun dah konfius dialog memasing. tapi memang camni laa gaya dorang bersembang aritu. tak paham sudah. aku pun tak paham bile bace banyak kali. so bace sekali lalu je, ini penting ye. kbai.





Budak B : rempuhhhhh !
Budak C : weh weh ade orang laa.
(semua tetibe terkepit2 malu)


Budak D : jom nak main ape ni?
Budak B : eh acan. ko xboleh main. nanti ko asyik nak salahkan kitorang je.
Acan : eh ape lak? memang korang tak pandai main.
Budak D : mulut ko sedapnye. aku gtaw ayah ko kang.
aku : ape gaduh2 ni? xbaik kate camtu kat kawan.
Budak B : takdelah kak. die ni haa. bukan boleh ajak main. selalu tipu. name je anak imam.
aku : ape kaitan? HAHA
Budak D : anak imam mane boleh menipu.


(tetibe dorg sembang ngan sorang budak kat pintu)



aku : sape tu?
Budak B : kawan ayah punye anak. eh betol ke?
Budak C : betul laa tu. kalau betul pun bukan akak tu kenal.
aku : *boleh selamba ngate aku depan aku?* monolog.
Budak B : masuk laa weh. akak ni kate die sedara kite. xtaw la betul ke tak. masuk je.
aku : !@#$%^&^%$#@! sah2 la budak ni kate aku, aku sorang je pompuan kat dalam umah tu.




(budak tu pun masuk laa)




aku : eh ni bukan anak kawan ayah awak laa. ni sepupu awak !
Budak B : eh yeke? eh tak tahu laa. kite budak2 tahu main je.
Budak C : a'ah laa. patutlah aku rase kite ni cam sepupu2 je.
Budak D : weh, akak tu kate, aku dengan die. mane ade ko. HAHA
aku : kejap, ayah awak sape? (aku tanye kat budak C)
Budak C : saya? anak mustapa.



aku : awak plak? (aku tanye Budak D plak)
Budak D : saya anak Sinar Bakti. die pun. die adik saya.
Acan : saya anak imam.
Budak D : ko takde kena mengena.



aku : korang semua sepupu laa. name sape semua ni?
Budak B : saya HAMZAH.
Budak C : saya OSMAN . abang saya tu OMAR.
aku : haa OSMAN? camne eja? oth ke, os?
Budak C : akak ni tak reti eja ke? OSMAN laa.
aku : HAHAHAHAHAHAHAHAHA gile cool name korang.



Budak B : name adik beradik saya yang lain, Zainab, Safiah, Aisyah (ade lagi satu name aku lupe)
aku : iye? HAHAHA okay acan ni ape namenye?
Acan : HASSAN ! name kite hassan.
aku : wahh name semua lame2. oldskool sehh.
Budak B : nak buat camne, mak ayah bagi name camtu. tak sangka.

 
errrr.


aku : . HAHA haa, awak panggil mak die ape?
Budak D : saya tak pernah panggil mak die kak.
aku : HAHAHA tak paham soalan ke? takpelah, awak panggil mak die ape? (aku tanya budak B plak)
Budak B : saya pun tak pernah panggil mak die, mak die je yang selalu panggil kite.



eh haaa? YA ALLAH ! pening kepala dah.



mesti ramai tak paham
bye.

p/s : benda ni dah dalam draft sejak aku post entri sebelum ni, cuma malas nak post je. okay ape ayat aku ni?