IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

07 July 2012

Guardian ke Watsons ? pilih pilih.



assalamualaikum pembaca,



okay this time kita nak bercerita pasal ' apa itu Guardian, apa itu Watsons'. secara meluas. selagi yang membaca ini masih berada di Malaysia, atau pernah pergi ke Malayzia ( cakap slang b.i sepit sepit ) ataupun berwarganegara Malaysia tapi anak-orang-kaya-dan-sekarang-ada-kat-obersi, mesti tahu apakah kedua2 jenis kueh ( Guardian & Watsons ) itu. hendak bercerita pasal persamaan, dalam hati memasing mesti akan kata


 

' kau tolong bakar blog kau sekarang, Munira. '  




okay aku nak cerita pasal perbezaan lah ni.



HARGA.



"sesungguhnya kebenaran itu hak milik setiap manusia. 
sama ada hak untuk memberi ataupun menerima."
- Prof. Ir. Cik. Munira Bt. Sajuti.




ramai yang mungkin tak tahu skop kerja di Guardian, bila aku melafazkan ' aku kerja kat Guardian je '. dan aku nak tegaskan kat sini, bukan niat aku nak melingkupkan Guardian, ataupun merungut dengan kerja ke apa, tapi aku saja nak berkongsi 'SESUATU KONON BERHARGA' yang patut depa-depa kat lua tu tahu ( depa = mereka. bukan nama heroin hindustan, faham? ) .



skop kerja aku, yang mulanya pergi interview untuk mengisi jawatan kosong sebagai cashier bukan mengira duit, memulangkan baki duit, menguruskan cash register semata-mata. BUKAN. tapi bila kena turn hari tu menyapu, ADA LAH SITU MUKA AKU SEDANG MENYAPU.  dan bila masa aku perlu mengemop, dengan comel nye aku pegang batang mop.



selagi aku tak cerita skop kerja aku, selagi tu ada yang tak puas hati, macam mana aku boleh nak bezakan harga kedua-dua kueh kedai ni sewenang-wenangnye ( Guardian & Watsons ), ye dak doraemon? ye dak? okay, back to our subtopic, HARGA. ada sesetengah barang yang sampai, tidak semua boleh di scan dan terus masuk ke sistem, sesetengah brand, menetapkan untuk kami check harga dan menetapkan semula kod barang. !@#$%^&^%$#$%^&*^%$@!



ahhhh sebenarnye bab ni pun aku tak tahu nak explain camne. maaf maaf maaf.



TAPI nak cerita kat sini, once kami kena check harga dan kod bagai, kami tahu harga asal sesuatu barang tersebut. dan tak perlu aku mention, memang aku terkedu. kalau murah aku teriak, dan aku rembat doploh. kalau terkedu? paham sendiri. dan sejak aku mula diajar buat check harga bagai tu ( lepas 2minggu kerja ) benda tu dah jadi macam hobi aku. suka. sebab aku boleh bezakan  



harga kilang > percent kedai > harga kepada pelanggan omey omey.



bagi peminat Watsons, jangan benci aku sebab aku kerja Guardian. sementara ni, doakan rezeki aku murah, please? TQ, may ALLAH bless you'alls.




panjangnye aku bebel, harap ada orang yang baca. ameen.
nanti aku cerita secara terperinci lagi pasal harga. 
suke tak? okbai.