IMPORTANT ! menulis atas pengalaman sendiri. kepincangan info dan fakta amatlah dikesali.

24 July 2012

Guardian vs Watsons II

memandai je aku bubuh post title ade II kat belakang tu. haha kesahnye aku lupa yang macam aku ade tulis entri pasal Guardian vs Watsons. tapi macam takde jugak. tu lah aku bubuhkan II kat belakangnye tu. okay got it?



hari ni nak cerita pasal harga . harga Guardian dan Watsons. nak bercerita pasal persamaan banyak. disebabkan persamaan yang banyak tu , orang macam tak kisah. tapi perbezaan yang sedikit tu pulak lah orang duk hingaq nak cerita satu Malaysia yang harga barang kat Guardian mahai gila woyh.



okay emosi sangat nada tu kan.?



tapi memang betul. kebanyakan customer mai masuk Guardian muka dengan bangga macam banyak duit masuk Guardian, pastu dialog biasa,



" mahalnya pampers/sabun/syampu/pencuci muka ni ! "



astaghfirullah al azim, nama pun Guardian. mestilah mahal. nak murah, masuklah tempat yang dikata murah tu, makcik/kakak/amoi/abang dan bla bla.



aku bukanlah nak marah ke apa, tapi memang nak marah lah. ade ke patut di bandingkan harga Guardian dengan Speedmart 99 tu. memang berbeza lah cerita nya. pastu masuk Guardian lagi pasaipa?



kalau tak silap aku, Guardian amek percent 30-40 % kenaikan untuk setiap barang. dah bagitahu ni, sebagai pengguna, buatlah pilihan yang betul. jangan nak banyak mulut komplen sane sini, tapi diri sendiri yang punca sebenarnye. ada faham?



nada marah aku melampaui batas nampak? 
bersambung lah. malas nak taip dah.



HAHA okbai.